Pomnażające się obrazy stały się nieodłączną częścią wartkiego strumienia  społecznej dyskusji, a tym samym trzonem masowej kultury wizualnej w  nowym systemie komunikacji.
Z jednej strony, pokochaliśmy media społecznościowe, które pozwalają nam  być zawsze w kontakcie i na bieżąco. Z drugiej zaś krytykujemy je za  nadzór naszego życia i wytwarzanie fałszywych kanonów.
Niezależnie jednak od naszego stosunku do social mediów masowe zapotrzebowanie na  obraz, rozmaite sposoby jego produkcji oraz obrotu wywarły znaczący  wpływ na kulturę wizualną w ogóle, aktywizując działania artystów i  teoretyków sztuki.
Książka ta podejmuje próbę zbadania tej przestrzeni i analizy nowych zjawisk, w oparciu o doświadczania sztuki ,,starych" nowych mediów, tych sprzed  rewolucji 2.0 i sprzed powstania Internetu.
Choć ,,w sieci nic nie ginie", to zmieniają się narzędzia i struktury  komunikacji, a wraz ze strumieniem danych przesuwa się tablica obrazów,  narażając wizualne wytwory na otchłań rozproszenia sieciowego. Próba  usystematyzowania tych zjawisk w social net art ma nadzieję uchwycić  twórcze działania w mediach społecznościowych na daną chwilę.