Strefa marek
Konwencja i kreacja w tekstach kultury

EAN:

9788377849101

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2016

Oprawa:

twarda

Format:

17,2x24,5 cm

Strony:

320

Cena sugerowana brutto:

37.80zł

Stawka vat:

5%

Recenzowana monografia podejmuje istotną dla rozwoju języka i kultury tematykę [...] Siedemnaście rozdziałów autorskich w dużej równowadze realizuje tytułowe aspekty konwencjonalności i kreacyjności: dostarczają więc one, z jednej strony, wiedzy już utrwalonej w polu tekstologii, językoznawstwa, genologii, semiotyki etc., ale i z pożytkiem przypomnianej, z drugiej zaś - co ważniejsze - wiele z nich charakteryzuje się istotnym dla rozwoju myśli humanistycznej elementem świadomie twórczym, nowatorskim, intelektualnie płodnym, otwierającym nowe perspektywy badawcze. Publikacja stanowić będzie zatem ważną lekturę przede wszystkim dla językoznawców/polonistów, nauczycieli i studentów różnych kierunków humanistycznych, a głównie dla tych badaczy, którzy język postrzegają w bardzo szerokim kontekście psychologicznym, antropologicznym, medialnym, społeczno-politycznym, pojmując go jako jeden z podstawowych czynników sprawczych kultury i społeczeństwa.
Z recenzji dr hab. Katarzyny Skowronek, prof. nadzw.