Strefa marek
Przedsiębiorcy i inwestorzy

EAN:

9788301206512

Data premiery:

2019-10-04

Rok wydania:

2019

Oprawa:

broszurowa

Format:

235x165 mm

Strony:

380

Cena sugerowana brutto:

84.00zł

Stawka vat:

5%

Książka jest poświęcona relacjom między przedsiębiorcami a inwestorami na prywatnym i publicznym rynku kapitałowym, opisuje znaczenie cech założycieli firm dla decyzji inwestycyjnych inwestorów oraz sposoby kształtowania ładu korporacyjnego.

W publikacji przedstawiono:

  • ewolucję poglądów na temat relacji między przedsiębiorcami a inwestorami,
  • charakterystyki przedsiębiorców wiązane z sukcesem ich firm,
  • sposoby zaspokajania potrzeb kapitałowych małych firm,
  • sposoby działania inwestorów rynku prywatnego: aniołów biznesu i funduszy VC/PE,
  • przebieg pierwszej oferty publicznej akcji (IPO),
  • ład korporacyjny w spółkach z udziałem inwestorów,
  • wyniki badania prywatnego rynku kapitałowego (aniołów biznesu i funduszy VC/PE) w Polsce: kryteria inwestycyjne, w tym znaczenie kwalifikacji przedsiębiorców i ich zespołów, kształtowanie ładu korporacyjnego, pomoc inwestorów w rozwijaniu firm przez ich założycieli.
  • wyniki badania pierwszych ofert publicznych (IPO) spółek przedsiębiorców na GPW. Zaproponowano modele wyjaśniające: ustalenie ceny emisyjnej i stopy zwrotu na koniec pierwszego dnia obrotu. W modelach uwzględniono: charakterystykę przedsiębiorców, ład korporacyjny, cechy spółek i ich wyniki finansowe, cechy pośredników (oferujących akcje i audytorów sprawozdania finansowego), koniunkturę giełdową.