Strefa marek
Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym w.2

EAN:

9788381026703

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2022

Oprawa:

broszurowa

Format:

166x235 mm

Strony:

256

Cena sugerowana brutto:

45.00zł

Stawka vat:

5%

Autorski zamysł monografii powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomiczno-zarządczymi aspektami jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie: kompleksowego zarządzania jakością (Total Quality Management - TQM) oraz zarządzania wartością (Value Based Management - VBM). Przedmiotem monografii są koszty jakości, ich definicje, modele oraz wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia). Doświadczenia w dziedzinie zarządzania jakością pokazują, że najważniejszym zagadnieniem jest wypracowanie strategii jakości, która powinna się wspierać na trafnej diagnozie silnych i słabych stron organizacji, realizowanej począwszy od postawienia następujących pytań: Jaki jest poziom zadowolenia naszych klientów? Gdzie powstają wady/braki jakościowe oraz jakie są ich zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny? Zbyt często czynniki zewnętrzne (presji, konkurencji, coraz bardziej wymagający rynek, zastosowanie nowych technologii, zobowiązania wynikające z norm) odgrywają rolę pobudzającą, wpływają na czas działania, formalizm postępowania, margines manewru i prowadzą do niepowodzeń (np. wprowadzanie kół jakości bez strategii ogólnej, opracowywanie przedsięwzięć i przewodników jakości bez ich powiązania z polityką globalną organizacji, uwrażliwianie personelu na jakość bez odpowiednich metod zarządzania jakością). Powodzenie przedsięwzięć związanych z zapewnianiem jakości, połączone jest ze zdolnością do podważenia istniejącej organizacji przedsiębiorstwa. Zmiana postaw, wzajemnych powiązań, operacyjnych sposobów działania, organizacji, koncepcji, rodzi dynamikę działania zbudowaną z dwóch podstawowych elementów składowych: ekonomicznego, który wynika z lepszego komunikowania się z klientami i redukcji kosztów wad jakościowych, ludzkiego, który wynika z udziału, możliwości swobodnego wyrażania myśli, opinii i inicjatyw, które wykazują wszyscy pracownicy organizacji przyczyniając się do powstawania zarządzania partycypacyjnego. Monografia może być wykorzystywana jako literatura uzupełniająca w procesie kształcenia studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, a także może być inspiracją do dalszych rozważań pozostałych zainteresowanych zajmujących się szeroko rozumianym zarządzaniem jakością. Adresowana jest ona również do wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, pełnomocników systemu zarządzania jakością, zainteresowanych rozwojem wiedzy o kosztach jakości.