Strefa marek
Upstream. Rozwiązuj problemy, nim się pojawią

EAN:

9788328380578

Autor:

Wydawnictwo:

Data premiery:

2022-06-14

Rok wydania:

2022

Oprawa:

broszurowa

Format:

212x139 mm

Strony:

296

Cena sugerowana brutto:

54.90zł

Stawka vat:

5%

Bez prawa zwrotu

Idea, która legła u podstaw modelu upstream, jest bardzo prosta. Zamiast rozwiązywać problemy, należy do nich nie dopuszczać. Downstream, odmiennie od upstream, oznacza reagowanie na problemy i ich rozwiązywanie. Łatwo zrozumieć, że taki model wymaga wysiłku, generuje większe koszty, jest też bardziej ryzykowny pod względem ewentualnych strat. Mimo to ludzie częściej działają zgodnie z modelem downstream: skupiają się na rozwiązywaniu problemów. Gaszą pożary, usuwają awarie, ale jakoś nie zabierają się do tego, co jest ich przyczyną.

Dzięki tej książce dobrze poznasz zasady postępowania w modelu upstream. Nie jest to łatwe, gdyż wymaga pogodzenia się z niejednoznacznością i podjęcia wysiłku myślenia systemowego. Trudniej też zobaczyć skutki takich działań i zmierzyć ich efektywność: jak oszacować koszt i skutki czegoś, co się nie wydarzyło? Znajdziesz tu przystępne wyjaśnienie, jak zacząć myśleć i postępować zgodnie z zasadami upstream, a także kilka praktycznych rozwiązań, które można wdrożyć i zastosować zarówno w codziennym życiu, jak i w biznesie. Najpierw musisz zrozumieć, jak wyglądają psychologiczne mechanizmy, wpychające nas w działania typu downstream. Później zadasz sobie siedem pytań, dzięki którym łatwiej podejmiesz właściwe decyzje i unikniesz problemów - nawet tych, które na pozór wydają się nieuniknione.

Dowiedz się, jak:

  • myśleć w modelu upstream
  • pokonać niedowidzenie problemów i brak odpowiedzialności
  • zjednoczyć właściwych ludzi i zmienić system
  • dostrzegać pierwsze symptomy problemów
  • unikać wyrządzania szkód i rozpoznawać sukcesy