Strefa marek
Wskaźniki ekonomiczne. Przewodnik dla inwestora

EAN:

9788324602346

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2006

Oprawa:

broszurowa

Format:

238x168x8 mm

Strony:

288

Cena sugerowana brutto:

69.00zł

Stawka vat:

5%

  • PKB, wskaźniki nastrojów i inne ważne dane makroekonomiczne, na które reagują rynki finansowe
  • Zbieranie danych i prognozowanie stanu gospodarki
  • Nieakademicka interpretacja wskaźników ekonomicznych

Co wolisz: polegać na ekspertach czy mieć własne zdanie na temat gospodarki i rynków finansowych?
Czy naprawdę myślisz, że skoro znasz najnowsze opinie ekspertów, to wiesz, co dzieje się w gospodarce?

Śledzisz rynki finansowe i sytuację gospodarczą. Obserwujesz, jak indeksy reagują na najświeższe dane makroekonomiczne. Schemat jest prosty: jeśli dane są lepsze niż prognoza, rynek rośnie, a jeśli gorsze -- spada. Ale nie wiesz, jak powstają te prognozy: które z nich są wyssane z palca, a które głęboko uzasadnione. A gdybyś nauczył się zbierać odpowiednie dane, by samemu opracowywać takie prognozy? Uniezależniłbyś się od opinii ekspertów i miałbyś swoje zdanie. Własnym prognozom ufałbyś bardziej niż cudzym i mógłbyś podejmować lepsze decyzje inwestycyjne.

Aby posiąść wiedzę ekspertów, nie musisz mieć dyplomu z ekonomii ani matematyki. Tym, czego Ci potrzeba, jest zdolność obserwacji rynku i wiedza łącząca teorię z codziennością świata finansów. Taką wiedzę znajdziesz w tej książce.

Autor omawia 12 najważniejszych wskaźników makroekonomicznych. Pokazuje ich budowę i wpływ na rynki finansowe. Przedstawia sprawdzone metody i nowe sztuczki ekonomistów opracowujących prognozy. Bez względu na to, czy jesteś inwestorem, analitykiem giełdowym, czy z innych powodów śledzisz sytuację gospodarczą, przeczytaj tę książkę i dowiedz się, jak powstają oficjalne prognozy:

  • PKB i PNB,
  • zatrudnienia i bezrobocia,
  • produkcji przemysłowej i wykorzystania mocy produkcyjnych,
  • dostaw, zapasów i zamówień producentów,
  • sprzedaży i zapasów w handlu detalicznym,
  • sytuacji w budownictwie mieszkaniowym,
  • nastrojów konsumentów,
  • dochodów i wydatków osobistych,
  • inflacji.